joi, 30 iunie 2011

SEMNIFICATIA SUBTILA A SOLDURILOR SI MEMBRELOR INFERIOARE

Soldurile – reprezinta utilizarea liberului arbitru, pentru a ne gasi propria cale pin planul material. O problema in aceasta zona inseamna o slaba utilizare sau lipsa utilizarii propriului liber arbitru sau faptul de a nu avea un scop in viata. Tot soldurile poarta trupul intr-un echilibru perfect. Sunt corelate cu o stare de incredere ferma in evolutie. Problemele soldurilor apar atunci cand ne confruntam cu o stare de teama de a merge inainte in deciziile importante si nu stim sa ne mentinem echilibrul in momentele dificile.
Bazinul – reprezinta aspectele creatoare si procreative ale individului. Problemele la acest nivel se pot datora schemelor negative privind sexualitatea.
Membrele inferioare – sunt cele care ne permit sa ne miscam, sa avansam, dar si sa intram in legatura cu lumea, sa socializam. Problemele la acest nivel pot arata frica de a avansa, frica fata de viitor.
Coapsele – ne sustin, reprezentand un punct de sprijin si puterea de a merge inainte. Ele mai sunt legate de constientizarea limitelor noastre si dorinta de a le depasi. Problemele la acest nivel pot scoate la suprafata o rana afectiva ce exista in subconstientul nostru si adesea chiar un sentiment ca am fost tradati sau abandonati. Mai pot aparea probleme atunci cand ne confruntam cu teama de a avansa, de a merge catre o situatie care noua ni se pare incerta. Coapsele mai sunt uneori considerate a fi in legatura cu aspectele sufletesti. Daca individul isi rupe femurul, aceasta poate insemna ca el nu si-a ascultat fiinta sa interioara, ca trebuie sa devina din ce in ce mai creativ si ca personalitatea sa  trebuie sa se integreze din ce in ce mai mult legilor spirituale, pentru autoperfectionare.
Genunchii sunt corelati cu necesitatea de a intelege ca daca vrem sa avansam trebuie sa ne pliem mai intai. Pentru a ne plia trebuie sa manifestam o stare de supunere si chiar de umilinta. Ei mai implica o stare de suplete interioara dublata de o stare de forta launtrica, pentru a fi capabili sa ne adaptam pentru a avansa. Probleme cu genunchiul pot sa arate situatii aparent contradictorii. Poate fi vorba de o stare de orgoliu si incapatanare care genereaza un refuz in a ne plia, de a fi flexibili in fata situatiilor vietii. O alta situatie, ar fi in cazul fiintelor care se lasa ingenunchiate mult prea usor de dificultati, care fac  prea multe compromisuri, calcand adesea peste intuitie si convingerile personale. O problema la genunchi mai poate indica o indepartare de scopul sau din aceasta viata si un refuz de a evolua.
Gambele ne permit sa avansam, sa mergem catre viitor, catre ceilalti. Probleme la acest nivel pot aparea atunci cand ne simtim limitati in actiunile noastre, in proiectele noastre de catre ceilalti sau chiar de catre noi insine, sau  cand avem senzatia ca ne lipsesc mijloacele de a realiza ceea ce noi aspiram.
Fiinta umana este duala, dispunand de aspecte masculine si feminine. Este deci natural ca gamba, care este considerata ca reprezinta personalitatea, sa aiba doua oase : tibia si peroneul. Pentru o femeie tibia o reprezinta ca femeie, si peroneul simbolizeaza partea sa masculina, inconstienta. Pentru barbat, tibia il reprezinta ca barbat, in timp ce peroneul indica partea sa feminina, inconstienta. De exemplu : daca un barbat isi rupe tibia stanga, aceasta inseamna ca el are ceva de inteles in raport cu o femeie (stanga=femeia, mama, sotia etc.), si cu masculinitatea sa, cu afirmarea de sine sau cu puterea de decizie si de actiune. Daca o femeie isi rupe peroneul stang, aceasta inseamna ca ea are ceva de inteles in raport cu o femeie (stanga= mama, prietena, rivala,etc ) si cu partea sa masculina, inconstienta. Ea se poate lasa manevrata de catre o prietena sau colega.
Gleznele – reprezinta capacitatea de a porni inspre noi directii, noi decizii, (in ce directie sa o luam) cu determinare, dar si cu o stare de flexibilitate launtrica, de adaptabilitate. Sunt corelate cu o stare de stabilitate, dar si de suplete in legatura cu relatiile noastre cu ceilalti. Probleme la acest nivel pot sa apara atunci cand ne simtim opriti din ceea ce dorim sa intreprindem, impiedicati in directia pe care dorim sa mergem, sau din contra constransi sa mergem pe un drum pe care nu dorim, sau ne simtim incapabili de a avansa in directia propusa, sau culpabili fata de directia in care mergem.
Labele picioarelor – reprezinta ancorarea, conexiunea cu Terra si cu manifestarea. Reprezinta urma, amprenta pe care o lasam in aceasta lume prin rolul social pe care il avem. Mai reprezinta criteriile noastre si convingerile noastre legate de viata, dar si capacitatea noastra de a ne adapta la realitatea exterioara, de a fi cum se spune „ cu picioarele pe pamant”. Problemele la picioare pot arata un refuz de a avansa, de a evolua sau teama de a stagna in viata, faptul ca ne cramponam de o anumita pozitie sociala sau de o anumita atitudine launtrica.
Degetele de la picioare – ne ajuta sa ne adaptam su suplete la realitatea dar si la asperitatile mediului, sa avasam, ele reprezentand un punct de echilibru si de perceptie a mediului inconjurator.
Degetul mare de la picior – este un punct de echilibru care ne sustine ca sa avasam. In medicina traditionala chineza la nivelul degetului mare de la picior avem meridianele Splina-Pancreas, si Ficat.
Al doilea deget de la picior – este corelat cu directia pe care o luam in viata. In medicina traditionala chineza la nivelul acestui deget avem meridianul Stomac.
Al treilea deget de la picior – este corelat cu o stare de creativitate si sexualitate. Nu exista nici un meridian care sa porneasca de aici.
Al patrulea deget de la picior – este corelat cu o stare de unitate afectiva. In medicina traditionala chineza la acest deget avem meridianul Vezica Biliara.
Degetul mic de la picior – este corelat cu o stare de ascultare launtrica. La acest deget avem meridianul Vezica Urinara.    

Sursa foto : sportsanatate.blogspot.com     

miercuri, 15 iunie 2011

SEMNIFICATIA SUBTILA A MAINII SI DEGETELOR





 Mana – este corelata cu o stare de control ( „a fi mana de fier” ), cu capacitatea de a face „lucruri”. Tot mana este legata de exprimare, comunicare, cunoastere. Este stiut faptul ca surdo-mutii „vorbesc” prin limbajul semnelor, dar s-a constatat ca si la persoanele fara dizabilitati o parte importanta a comunicarii este legata de gesturi, de modul in care gesticulam. Asadar, mana este corelata cu cunoasterea, o cunoastere directa prin atingere. Se spune adesea ca nevazatorii „vad cu ajutorul mainilor”, iar bebelusii descopera lumea atingand fiecare lucru in parte. Mana mai este si un instrument de dominare, de putere, de autoritate. Tot legat de mana vorbim de capacitatea de a darui/oferi, a inmana si de sentimentul de posesivitate, de a apuca, de a „pune mana pe...”. Mana dreapta este corelata cu starea de putere, vointa, afirmare, actiune, a darui, si este Yang; mana stanga mai este numita si „mana inimii”, este corelata cu acceptare, receptivitate, sensibilitate, a primi, si este Yin. Se mai spune de asemenea  ca stanga este legata de trecut, de ceea ce ne este predestinat, iar dreapta de ceea ce dobandim in aceasta viata prin actiuni si vointa proprie.
Degetele – sunt corelate cu o stare de finete, dexteritate, capacitatea de a ne opri asupra detaliilor si cu cunoasterea prin atingere. Traumatisme, dureri la nivelul degetelor pot arata ca nu suntem atenti la micile detalii ale vietii sau din  contra, ca ne blocam asupra unui detaliu, nemaifiind capabili sa vedem intreg tabloul. Dureri si rigidizare la nivelul articulatiilor degetelor pot arata o stare de inflexibilitate fata de un anumit detaliu al vietii noastre, stare ce se poate agrava cu varsta.
Degetul mare de la mana – este corelat cu capacitatea de a avea priza asupra lucrurilor, evenimentelor; de a avea control, de a proteja sau de a condamna ( degetul mare in sus sau in jos). Problemele la acest nivel arata ca nu ne consideram capabili sau nu suntem capabili de a controla o anumita situatie, sau sentimentul ca am pierdut ceva sau pe cineva pe care doream sa-l tinem si sa-l posedam. In medicina traditionala chineza de la degetul mare pleaca Meridianul Plaman.
Degetul aratator – dupa cum ii spune si numele este cel care arata, ordona, isi afirma autoritatea, dirijeaza. El mai este numit si index fiind cel are indica directia. Indexul mai este corelat cu capacitatea de a ne afirma punctul de vedere, de a puncta un anumit lucru si cu simtul critic. Este degetul EGO-ului nostru, al punctelor noastre de vedere, al convingerilor noastre. Este si degetul cunoasterii pentru ca majoritatea atingerilor le realizam cu ajutorul lui. In medicina traditionala chineza, la nivelul degetului aratator avem primul punct de pe meridianul Intestin Gros.
Degetul mijlociu de la mana este corelat cu starea de forta, fiind cel mai mare dintre degetele noastre, si cu starea de posesivitate. Mai este legat si de creativitate si de sexualitate, probleme la acest nivel indicand adesea starea de insatisfactie si de frustrare. In medicina traditionala chineza, la nivelul degetului mijlociu de la mana avem Meridianul Pericard care mai este numit si Meridianul Vase-Sex.
Degetul inelar – este degetul uniumii, este degetul pe care se poarta inelul de logodna sau verigheta. Problemele de aici pot arata incapacitatea de coeziune, de unire, de a crea o stare de coerenta. In medicina traditionala chineza la nivelul degetului inelar avem Meridianul Trei Focare numit si Triplul Incalzitor.
Degetul mic de la mana – este degetul finetii, al sensibilitatii, al emotivitatii. El mai este numit si auricular pentru ca era folosit pentru a ne destupa urechea. Probleme la nivelul degetului mic pot sa arate ca nu vrem sa ne ascultam intuitia. Mai este corelat cu pretentiile, cu snobismul. El arata si legaturile cu familia. In medicina traditionala chineza, la nivelul degetului mic avem Meridianul Inima si Meridianul Intestin Subtire.
Unghiile – reprezinta capacitatea noastra de a ne apara, de a ne proteja. „A-ti roade  unghiile” poate sa ne arate un refuz al nostru de a creste si a ne maturiza, sau o interiorizare a unei stari de ranchiuna neexprimata.

Sursa foto : portfolios.ro

luni, 13 iunie 2011

SEMNIFICATIA SUBTILA A ZONELOR SI PROBLEME CE POT SA APARA LA : Coloana vertebrala si membrele superioare

 Coloana vertebrala – reprezinta suportul elastic al vietii. Probleme de coloana apar in :
-         Zona coccigiana – reprezinta nevoile primare ale individului, instinctul nostru de supravietuire. Trebuie sa nu uitam ca acest os este omologul scheletului cozii de la mamifere, fiind legat de natura noastra animalica.
-         Zona sacrala – delimiteaza bazinul si este legata de sexualitate, orice afectiune la acest nivel aratand o neintelegere corecta a sexualitatii.
-         Zona lombara – este legata de capacitatea noastra de a ne asuma responsabilitati in lumea materiala (legate de aspectele financiare in general, de profesie); este afectata de starea de teama, de dificultate in a ne adapta cerintelor vietii si sub aspect material si social.
-         Zona lombara si toracala – (vertebrele L1-L5 si T11-T12) pot arata utilizarea incorecta a energiei fizice; L3,L4,L5 pot arata utilizarea defectuoasa a respitatiei; L1,L2,T12 pot arata utilizarea defectuoasa a musculaturii;
-         Zona toracala este legata, in  general, de probleme afective; T11 poate arata utilizarea defectuoasa a sistemului digestiv; T7-T10 pot arata incapacitatea de a iubi, o mare nevoie de atentie si de tandrete pe care ne e teama sa o recunoastem; T4-T6 pot arata incapacitatea de a exprima bucuria, umorul, rasul, exaltarea (sobrietatea excesiva, lipsa simtului umorului, lipsa zambetului de pe fata si suflet trist), dificultate in a ne exprima sentimentele, frica de a fi abandonat; T1-T3 pot arata incapacitatea de a ne depasi limitele terestre prin credinta si incredere in Univers;
-         Zona cervicala : C1 poate arata lipsa devotiunii, incapacitatea de a ne lasa patruns de emotia sau energia divina; C2 poate arata utilizarea incorecta a logicii si ratiunii; C3 poate arata incapacitatea de a percepe adevarul spiritual; C4 poate arata incapacitatea de a cunoaste instinctiv esenta lucrurilor si fiintelor; C5 poate arata o incapacitate de detasare pentru o analiza mai buna a situatiei; C6 poate arata incapacitatea de a ne deschide sufletul; C7 poate arata o slaba conectare la propriul suflet.
-         Maduva spinarii – reprezinta cele mai adanci credinte despre sine, arata modul in care fiinta se autosustine.
Membrele superioare – sunt corelate cu capacitatea de a actiona asupra lumii, de a fi creativ, de a avea control asupra situatiilor; probleme la acest nivel mai pot arata uneori, in afara unei lipse de control si incapacitatea de a renunta la ceea ce am apucat;
-   Umerii – sunt corelati cu capacitatea noastra de a suporta greutatile vietii, de a ne lua responsabilitati, poate chiar prea multe. Uneori spunem ca o situatie este in totalitate „pe umerii mei”, dorind sa aratam ca noi ducem greul. Probleme la acest nivel pot aparea atunci cand avem sentimentul ca actionam cu dificultate, ca nu suntem sustinuti in actiunile noastre , ca exista un obstacol exterior noua care ne impiedica sa actionam.
-         Clavicula problemele de clavicula pot sa apara atunci cand persoana simte ca nu poate sa se exprime asa cum ar dori si cand exista un esec in a transforma cuvantul in fapta.
-         Bratul – este corelat cu ideea de putere si autoritate ( de ex.”bratul lung al legii”) si cu tot ce deriva de aici. Problemele la acest nivel  pot aparea atunci cand ne confruntam cu sentimentul de imposibilitate in a realiza ceva pe plan profesional sau familial. Mai poate arata si un esec din partea noastra in „ a imbratisa” o idee noua sau o situatie noua de viata.
-         Cotul – este asociat cu capacitatea de a fi flexibil in actiune, de  a fi capabili a „ ne plia” fata de o anumita conjunctura data. Mai poate fi legat si de schimbarea directiei si acceptarea de noi actiuni.
-         Antebratul – apar probleme la acest nivel atunci cand exista dificultati in a alege mijloacele si modul in care trebuie sa actionam, sau in a accepta actiunile pe care credem ca trebuie sa le facem, dar de fapt noi nu am dori.
-         Incheietura mainii – este corelata cu o anumita suplete, fermitate si vointa. Problemele aici apar pentru ca nu stim cum sa echilibram aceste doua calitati aparent opuse, supletea si fermitatea; cand manifestam o anumita rigiditate in actiunile noastre, adica lipsa de suplete cand suntem prea voluntari, sau din contra cand ne lipseste fermitatea si determinarea. Mai pot aparea probleme la acest nivel atunci cand suntem prea contractati, prea crispati in momentul in care actionam.

vineri, 10 iunie 2011

SEMNIFICATIA SUBTILA A UNOR ZONE SI ORGANE ALE CORPULUI FIZIC : Articulatiile, Oasele, Muschii, Spatele


Articulatiile reprezinta capacitatea noastra de a schimba directia vietii, de a fi flexibili, de a ne adapta unor circumstante cu totul noi. Problemele la acest nivel arata lipsa flexibilitatii, rigiditate mentala, o mare exigenta fata de noi si fata de anturaj, criticism, intoleranta.
Oasele reprezinta structura vietii noastre, baza pe care ne sprijinim pentru a face fata vietii. Ele au si un rol de protectie, de exemplu craniul pentru creier, sau coloana pentru maduva osoasa. Oasele sunt corelate cu modul in care noi ne „rigidizam”, pentru a putea face fata situatiilor dificile care apar. Oasele sunt corelate cu structura, natura noastra cea mai profunda, cu convingerile si credintele noastre cele mai intime, cu principiile noastre de viata.
Muschii reprezinta motorul, motivatia, dorinta, vointa de a realiza. Ei mai reprezinta si efortul, fiind cei care transforma gandirea in actiune. Problemele musculare arata lipsa motivatiei de a actiona sau teama de a actiona, sau sentimentul ca ne simtim blocati in dorinta noastra de a actiona, o stare de crispare, de contractura launtrica.
Spatele este corelat cu starea de verticalitate pe care trebuie sa o avem in viata si de fiecare data cand facem compromisuri putem avea probleme legate de spate. Spatele este suportul vietii, cel care ne sustine in a duce greutatile vietii, iar cand ne simtim coplesiti de dificultati putem avea probleme cu spatele. Probleme la acest nivel mai pot aparea atunci cand ne simtim tradati de cei la care tinem. Sa ne reamintim expresiile : „atacat pe la spate” sau „vorbit pe la spate” care sugereaza exact acest lucru.
Problemele in partea de jos a spatelui pot indica teama de viitor si lipsa de sustinere financiara. Durerile in partea de mijloc pot indica un sentiment de culpabilitate ( la stanga fata de o femeie, la dreapta fata de un barbat ), dificultati de detasare fata de trecut, probleme afective. Problememe in partea de sus a spatelui pot indica neintelegere de catre anturaj, lipsa de sustinere afectiva, impresia unor responsabilitati prea grele pentru acel moment.    
Sursa : "Bolile ne invata unde gresim"-Dr.A Meyer

miercuri, 8 iunie 2011

SEMNIFICATIA SUBTILA A UNOR ZONE SI ORGANE ALE CORPULUI FIZIC – Nasul, Urechile, Parul, Gatul


Nasul este corelat cu starea de fler, de intuitie ( a avea „nasul fin”) , de receptivitate, cu starea de anticipare, cu imaginea de sine pe care o oferim lumii, cu capacitatea de a ne afirma, cu capacitatea de a anticipa evenimentele ( nu „imi miroase a bine” ), cu starea de inspiratie, cu capacitatea de a percepe adevarul legat de fiinte sau de situatii, cu o stare de suspiciune („ am mirosit eu ceva”). Este corelat cu capacitatea de a ne bucura de viata. Fara de miros, alimentele pe care le mancam nu au nici un gust. Fara un nas sanatos viata nu are acelasi parfum. Nasul mai este corelat cu spiritualitatea, pentru ca este legat de suflu, de perceptii subtile. Cu ajutorul nasului putem percepe si esenta fiintelor si a lucrurilor. Probleme cu nasul pot aparea atunci cand ne deranjeaza ceea ce simtim legat de o anumita persoana, sau situatie, o anumita intuitie pe care nu dorim sa o ascultam si atunci cand nu ne mai bucuram de micile incantari ale vietii.
Urechile arata capacitatea noastra de a asculta, de a accepta, arata o stare de trezire si de receptivitate, capacitatea noastra de a recepta o vibratie. Ele mai sunt corelate si cu o stare de obedienta, de ascultare si chiar de intelepciune. Sa ne reamintim expresia „ a-ti asculta parintii”. Auzul este primul dintre cele cinci simturi care apare la fat. S-au facut studii care atesta ca fatul recepteaza in uter vocea mamei sale si zgomotele puternice din exterior. Exista si cursuri de psihologie prenatala in care fatului i se ofera anumite idei forta benefice si s-a observat ca viitorul copil are coeficientul de inteligenta cu mult peste medie in urma acestei „scolarizari” prenatale. Tot urechile mai sunt corelate si cu o stare de echilibru fizic, dar si cu o stare de echilibru launtric. Pentru psihologi, corelatia dintre cuvant si echilibru este clara, existand cuvinte frumoase ( pe care daca le auzim putem sa ne reechilibram launtric, sa ne transformam viata ), sau cuvinte urate  care pot determina pierderea echilibrului emotional si chiar fizic. A nu auzi ceva inseamna si a nu memora ceva, cum se spune „a-ti intra pe o ureche si a iesi pe cealalta”. Mai arata ca fiinta nu vrea sa dea atentie la ceea ce nu vrea sa auda, la ceea ce nu ii convine. Deseori aceste persoane nu suporta nicio critica. Prin intermediul urechilor captam vibratiile, care sunt partea invizibila si cea mai subtila a manifestarii. Urechea ne permite sa ne auzim vocea interioara, vocea sufletului, sa fim in rezonanta cu divinul din noi, sa ne punem de acord in mod armonios ci Intregul, sa-L auzim pe Dumnezeu, motiv pentru care urechea mai este considerata a fi in legatura cu starea de intelepciune. Probleme cu urechea  pot sa apara cand nu dorim sa ascultam parerile celorlalti, sau vocea interioara.
Parul este corelat cu starea de vitalitate a fiintei, cu forta launtrica. Parul ne pune in legatura cu natura noastra animalica. Cu cat o persoana este mai vitala cu atat are un par mai bogat si care creste mai repede; (  la musulmani parul femeii trebuie sa fie acoperit in totalitate, datorita faptului ca este considerat ca o principala arma de seductie feminina ). Problemele la par arata o stare de grija, anxietate, de unde si expresia „mi-a scos fire ale”, sau de suparare si regret : „imi vine sa-mi smulg parul din cap”. Parul ne serveste si ca protectie. In medicina traditionala chineza parul este legat de meridianul rinichi, care este perturbat de stari de frica, atunci cand ne simtim fara aparare. De aici si expresia ca am avut o stare de groaza de „ mi s-a ridicat parul”. Asa ca adeseori alopecia totala sau partiala arata o stare de nesiguranta, de pierderea protectiei care poate fi materiala sau doar afectiva.
Gatul este legat de capacitatea noastra de a ne exprima, de a nu ne ramane ideile sau emotiile „in gat”. Afectiunile gatului arata ca nu ne exprimam nemultumirile, de unde si expresiile „sunt satul pana-n gat”, sau „... nu pot sa inghit”. Tot gatul, datorita faptului ca este cel care ne permite fizic sa vedem un lucru din mai multe unghiuri, este afectat atunci cand nu dorim sa facem aceasta ( sa „vedem” acel ceva ), sa privim toate aspectele unei situatii.